SYGNALISTA

KOMUNIKAT DOTYCZĄCY WDROŻENIA USTAWY O OCHRONIE SYGNALISTÓW Z DNIA 14 CZERWCA 2024 ROKU

Bank Spółdzielczy w Kadzidle wdrożył zapisy – Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów. Wprowadzona „Instrukcja zgłaszania naruszeń prawa oraz obowiązujących procedur i standardów etycznych w Banku Spółdzielczym w Kadzidle” dedykowana jest w szczególności: obecnym lub byłym pracownikom; osobom świadczącym pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej; współpracownikom; kandydatom; dostawcom; kontrahentom; czy członkom organów Banku.

Działanie sygnalistów ma charakter działania etycznego, ukierunkowanego „ku dobru”  i jest wyrazem odpowiedzialności i dbałości o przestrzeganie prawa, dobro społeczne oraz wartości Banku Spółdzielczego w Kadzidle, w tym legalne, etyczne, zgodne z wszelkimi zasadami funkcjonowanie Banku.

Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje następujące obszary:

  • korupcja,
  • zamówienia publiczne,
  • usługi, produkty i rynki finansowe,
  • przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
  • bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami,
  • bezpieczeństwo transportu,
  • ochrona środowiska,
  • zdrowie publiczne,
  • ochrona konsumentów,
  • ochrona prywatności i danych osobowych,
  • bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych,
  • inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą.

Sygnalista może dokonywać zgłoszeń w formie:

  • papierowej, na adres Banku Spółdzielczego w Kadzidle, ul. Kurpiowska 10, 07-420 Kadzidło, poprzez spakowanie pisma w dwie koperty, co jest sygnałem rozpoznawczym, że pismo podlega rozpatrzeniu w trybie Instrukcji o zgłaszania naruszeń prawa obowiązujących procedur i standardów etycznych w Banku Spółdzielczym w Kadzidle,  druga koperta powinna zawierać adnotację: „sygnał”,
  • w przypadku, gdy zgłoszenie naruszeń dotyczy któregoś z członków Zarządu, zgłoszenie takie należy skierować drogą pocztową na adres „Rada Nadzorcza Banku Spółdzielczego w Kadzidle, ul. Kurpiowska 10, 07-420 Kadzidło” (w dwóch kopertach),
  • sygnalista ma również możliwość wysłania informacji na adres utworzonej w tym celu skrzynki e-mail: etyka@bskadzidlo.pl , na którą wiadomość można przesłać z dowolnego adresu e-mail,
  • sygnalista ma również możliwość dokonać zgłoszenia ustnie, bezpośrednio do komórki organizacyjnej Banku odbierającej sygnały.

Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji (kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawić ja najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody np. e-mail, zestawienia, faktury, itp.).
Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy podanie adresu do kontaktu (np. adres korespondencyjny, e-mail czy numer telefonu). Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych i nie objęcia ochrony jako sygnalisty.

Odsyłamy również do treści Instrukcji zgłaszania naruszeń prawa oraz obowiązujących procedur i standardów etycznych w Banku Spółdzielczym w Kadzidle, treść tutaj.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.

Skip to content